Universal Studio's - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu Universal Studio's - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu

Universal Studio's

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

28 Maart 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag weer op tijd opgestaan omdat we Universal Studio's met een bezoek gingen vereren.
Ontbijt dit keer in het hotel en dat is prima bevallen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Zoveel je wilt, grote kan koffie op tafel, de lieve blonde serveerster kwam regelmatig langs om je glas jus d'orange bij te vullen en op het buffet stond zoveel lekkers dat je niet wist wat je moest kiezen. En dan hebben we de kok met zijn pancakes en zo maar gelaten voor wat hij was.

Daarna in het hotel de toegangskaarten maar gelijk gekocht. Scheelt in de rij staan bij Universal zelf. Maar dan moeten er niet twee Duitse dames voor je staan die niet goed kunnen kiezen waar ze naar toe willen. Schoot niet echt op dus.

Lange broeken, trui en jack mee want zo'n verrassing als gisteren wilden we niet nog eens maken. En gisteren konden we nog makkelijk terug; dat zat er vandaag niet in.
Via de snelweg reden we zo naar Universal toe. Het park bestaat eigenlijk uit twee parken: Universal Studio's zelf en Islands of Adventures. Dat laatste park kent, als je zo naar de plattegrond kijkt nogal wat rollercoasters en dat soort attracties, die aan mij dus volstrekt niet besteed zijn. Dus lieten we het bij Universal alleen. Dat is al duur genoeg en we zijn er ook maar één dag.

Natuurlijk waren we vandaag ook voorzien van volle accu's. Een mens leert snel. Jordi nog bedankt voor de tip, ik hou er rekening mee.
Parkeren is daar geen probleem want in een van de twee megagrote parkeergarages kun je je auto wel kwijt. En medewerkers wijzen je snel je plekje. Prima geregeld. Via roltrappen en loopbanden kwamen we bij de ingang. Eerst weer een bewaker die met een stokje in je tas prikt om de bommen op te sporen. En of ik even het tasje van de videocamera open wilde maken. Natuurlijk, ik heb niks te verbergen. En als ik dat wel heb, stop ik het gewoon in de zak van mijn jack. Daar kijkt toch niemand. Dus die controle lijkt me een beetje wassen neus, maar het is wel goed voor de werkgelegenheid.

Ja, waar moet je nou als eerste naar toe? In ons geval naar de show Terminator 2 in 3D. Spektakel van de bovenste plank. Dit is 3D in optima forma en je krijgt er de geur van kruitdampen gratis bij.
Overigens is het niet alleen maar film, op het toneel verschijnen ook acteurs en die stappen net zo makkelijk weer de film in of het niks is.

Daarna de straat weer op en een dame wees ons op een huis waarin een Magic Show werd gegeven. Erg leuk, met zo'n 20 mensen in een klein zaaltje met een goochelaar die je zo op zijn handen kon kijken. En leuke trucs. Zoals zwevende munten en bankbiljetten (die hij van de toeschouwers leende). De trucs kon je in het winkeltje ook kopen. Toch maar niet gedaan, hoewel ik het wel verleidelijk vond.

Wat rondgelopen en tot de ontdekking gekomen dat hier ook nogal wat hobbelende, ronddraaiende attracties zijn. Maar wel in de rij gaan staan voor Disaster. Toen we binnen waren, werd er een aantal mensen uit het publiek gehaald (alles wordt hier aan elkaar gepraat) die vervolgens een kleine scene speelden. Maar wat dat nou voorstelde, werd niet echt duidelijk.
Vervolgens werden we een soort metro ingeleid en die reed een metrostation binnen. En daar voltrok zich een complete ramp. Als gevolg van een aardbeving schudde de metro door elkaar, hing scheef, de tunnel stortte in en je werd belaagd door een in brand vliegende tankauto, een massa water dat door de ingang naar binnen kwam en een ander metrostel dat gelukkig net op tijd kantelde. En toen dat allemaal ophield, toonde de schermen in de trein een film waarin de zojuist opgenomen scenes allemaal terugkwamen, maar dan wel gemonteerd in een rampenfilm.

We zagen nog een concert van de Blues Brothers en ondergingen de verschijnselen die een wervelstorm teweeg kan brengen in het decor van de film Twister. Ook erg leuk was een concert van een aantal griezelmonsters, zoals Dracula, Frankenstein en zijn bruid en de Wolfman. Alles onder de bezielende leiding van Beetlejuice.

We hebben zelfs een 4D film gezien van Shrek. Dat is 3D met allerlei neveneffecten. Zo schudt je stoel mee als Shrek op een paard zit, voel je de druppels als die ezel niest en voel je de wind door je haren als je op de draak meevliegt. Heel aparte ervaring.
Tot slot de parade van de Universal Superstars nog bekeken. Nou, superstars..... Ik herkende Sponge Bob maar de andere figuren zeiden me niets. Ok, eentje heet Dora maar ik herkende oma er niet in.

Toen vonden we het welletjes en hebben de auto weer opgezocht. Hoewel het weer druk op de weg was, waren we toch weer snel in het hotel terug. Op weg naar de kamer verrast door een eekhoorn. Die zat op zijn gemakje de prullenbak in het trappenhuis te inspecteren. Het barst hier werkelijk van de eekhoorns. We hebben niet geprobeerd of ze uit je hand willen eten maar schuw zijn ze allerminst.

Even een Facetime gesprekje met Lianne gevoerd. Het was hier bijna 6 uur dus dat kon nog net.
Lekker bijgepraat.

Vanavond weer in het hotel gegeten. Prima te doen, met een lekker biertje erbij.
Een van de obers vroeg of op een geven moment of we nog wat te drinken wilden. We hadden net bij zijn collega besteld dus toen ik dat vertelde, hoorde hij gelijk dat wij geen Amerikanen waren (gelukkig, of is mijn Engels zo beroerd?). Ik vertelde hem dat wij uit Nederland kwamen en vervolgens begon hij in het Nederlands. Het bleek een jongen die in Suriname geboren was en wiens familie in Nederland woont. Niet dat hij er vaak komt, maar onze taal spreekt hij nog wel.

Dit is onze laatste nacht in Orlando. Morgen rijden we naar St. Augustine, zo'n 2 uur rijden hiervandaan. Daar blijven we maar één nacht, net als de twee bestemmingen daarna.
Volgens het (Amerikaanse) weerbericht wordt het 18 graden.
Overigens was het vandaag hier in Orlando een stuk aangenamer dan gisteren. Het waaide niet meer zo hard en de wind ws ook niet zo guur. De jassen gingen dan ook regelmatig uit. En verbrand zijn we ook al een beetje (in ons gezicht, de rest heeft nog niet veel zon gezien).

• 28 Maart 2013 - 08:00

Tim:

Lekker dagje gehad dus! Lekker dat het weer ook wat beter is, leuk hoor die studio's. Tot morgen maar weer en tot lees!

• 28 Maart 2013 - 08:30

Cor En Els:

Leest lekker weg al die verhalen, net of je er zelf bij bent! Ga zo door.
    Groeten uit Amsterdam

• 28 Maart 2013 - 16:27

Lianne:

Na schooltijd, in de klas, lees ik even ter ontspanning jullie verhaal! blijft leuk om jullie belevenissen zo te volgen!

• 28 Maart 2013 - 17:19

Mamma En Pappa:

Dubbel genieten. Jullie van de reis en wij van jullie verslag. Goede reis verder!