Dag met verrassingen - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu Dag met verrassingen - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu

Dag met verrassingen

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

27 Maart 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Laat ik maar beginnen met mijn verontschuldigingen aan jullie aan te beiden.
Ik was gisteren wel heel enthousiast met jullie jaloers te maken over hoe wij het hier troffen met het weer. Daar was geen woord van gelogen maar wij hoopten dat dat zo zou blijven tijdens de rest van de vakantie. Nou, vandaag hebben we de hele dag stralende zon gehad. Maar de temperatuur viel toch behoorlijk tegen. Het zou een graad of 17 zijn (en dat was het ook vast wel) maar er stond een heel harde en koude wind en dat maakte het dus lang niet zo aangenaam als we gehoopt hadden.

Vandaag stond Seaworld op het programma. Nadat we het ochtendritueel van opstaan, douche en zo achter de rug hadden, kochten we hier in het hotel de kaarten voor Seaworld. En wij op pad, door het hek aan de achterkant van het hotel op naar het park. In onze korte (nou ja, driekwart) broeken en slechts een shirtje en dun vestje (Marja) en een polo (ik). Naar de hoofdingang van het park in een nog geen 10 minuten lopen en gewapend met onze tickets konden we vrij snel doorlopen. De rugtassen werden nog wel even gecontroleerd (geen idee waarop, waarschijnlijk op bommen, want je mag geen eten mee naar binnen nemen maar wel eten op sandwichformaat). Een maal binnen dachten we een eettentje op te zoeken om te ontbijten. Dat vonden we snel maar daar stond zo'n lange rij dat, als we waren aangeschoven, ons ontbijt waarschijnlijk een brunch was geworden. Tijdens de eerste attractie kwam ik er achter dat de accu van mijn videocamera leeg was. Die was vorige week nog vol. Geen nood, andere erin en filmen maar. Niet dus, ook helemaal leeg. Maar gelukkig had ik ook de actiecamera, die ik van Jordi heb geleend, mee. Die is bedoeld om later deze vakantie de mannatees (de zeekoeien dus) onder water te filmen. Ik wist zeker dat de accu daarvan vol was. Niet dus. Nota bene zondag nog gecontroleerd. Kunnen accu's soms niet tegen vliegen? In ieder geval een leermomentje: voortaan de avond ervoor even controleren, dan kom je niet voor verrassingen te staan. Dus zonder video's naar de haaien. Letterlijk, want er leven er genoeg en die zie je als je door een glazen tunnel loopt. Nageaapt van Blijdorp waarschijnlijk (of andersom?). Ondertussen hadden we het allebei wel zo koud gekregen dat we besloten om eens bij de ingang te vragen of we, als we nu weggingen, later weer het park in zouden kunnen met hetzelfde kaartje. Geen probleem, stempeltje op je hand halen bij de mevrouw bij de uitgang en wees welkom later op de dag. Dus snel terug naar het hotel, accu's opladen en vooral warme kleren aan. Marja verzorgde in de tussentijd nog even het ontbijt: koffie met muffin en een lekker broodje.

Om een uur of 12 weer op weg naar het park, nu in lange broek en een trui aan. Voor Marja mocht ik zelfs nog even terug om ook nog maar een jasje mee te nemen. En toen hadden we het niet koud meer en hebben we uitgebreid genoten van Seaworld. Trouwens niet veel van het park gezien, ook veel Amerikanen bekeken. Met de bezoekers van vandaag kun je gemakkelijk 10 jaar lang iedere week een programma als Obese vullen. Overgewicht schijnt het grootste Amerikaanse probleem van vandaag de dag te zijn en we begrijpen nu waarom. Er liepen erbij die, als ze een “big splash” zouden kunnen maken, niet veel voor die van de dolfijnen hier zouden onderdoen.
We hebben genoten van de shows: spectaculaire show met orca's, een heel mooie show binnen met dans en acrobatiek (en van een hoog niveau), een komische show van zeehonden en een mooie dolfijnenshow met ook weer acrobatiek en zelfs papegaaien. En ieder show kent zijn eigen theater (zeg maar stadion). En ga ruim van tevoren een plekje zoeken want anders blijven alleen de slechtste over. Bij de zeehondenshow werden we vooraf wel vermaakt door een artiest die zich erg komisch bemoeide met iedereen die langs liep.
Uiteindelijk was het over zevenen toen we weer terugliepen naar het hotel.

Op de kamer wat gedronken en toen de auto gepakt naar een outletcentrum. Het duurde wel even voordat we daar waren, want het was ontzettend druk. Ook het outletcentrum zelf was heel druk. Gelukkig wel snel een parkeerplaats gevonden. Alle grote merken zitten daar en ik heb voor mezelf twee mooie polo's gekocht van Under Armour, een merk dat in Nederland niet op grote schaal te koop is.
Inmiddels weer terug in het hotel en de accu's liggen allemaal aan het infuus. Dus dat wordt geen vervelende verrassing meer morgen. Dan staan de Universal Studios op het programma. En we trekken gewoon weer een lange broek aan en de truien gaan ook weer mee, al wordt het wel wat warmer, als ik de berichten moet geloven. Maar of dat echt zo is, lezen jullie morgen.

• 27 Maart 2013 - 08:48

Jordi:

misschien een kleine tip over de Gopro: als je hem aan zet geeft hij bijna altijd batterij vol aan. Laat je hem dan een paar minuten aan kan het zijn dat de batterij opeens veel lager is.

• 27 Maart 2013 - 09:27

Mamma En Pappa:

Genoten van jullie verslag. Geniet verder. Tot morgen

• 27 Maart 2013 - 12:16

Jos En Fred:

Fred hoe was het spreekwoord ook alweer Hoogmoed komt voor de temperatuurs val. Koud he!!!
    Maar blijf hopen maar vooral BLIJF GENIETEN.

• 29 Maart 2013 - 12:05

Lex:

En jij dacht dat je ons met 17 graden niet jalours maakt???