Rustig aan - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu Rustig aan - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu

Rustig aan

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

05 April 2013 | Verenigde Staten, Key Largo

Tja, wat doe je als de weersvoorspelling voor vandaag niet zo geweldig is?
Juist, rustig aan.
Voor vandaag en vooral morgen waren de berichten niet onverdeeld gunstig. Veel wind en mogelijk thunderstorms, onweersbuien dus. We wilden eigenlijk nog wel een keer snorkelen. Voor de kust hier schijnen, als we de reisgidsen en folders mogen geloven (en waarom zouden we dat niet), een paar prachtige koraalriffen te liggen en daar zijn natuurlijk allerlei trips naar toe te boeken.
Maar als je, zoals ik, al bijna zeeziek wordt als je naar een slingerend vissersschip op de tv kijkt, is dat niet zo'n aanlokkelijk idee. Zelfs Marja werd niet enthousiast van dit soort berichten maar dat is meer omdat ze van het voorzichtige type is.

Daarom eerst maar eens naar de Starbucks gereden voor een lekker en betaalbaar ontbijt. Lekker broodje met ei en een beker gloeiend hete, lekkere koffie. Ontbijtadres voor morgenochtend hebben we dus al gevonden. Dan moeten we toch nog even deze kant op om te pinnen en ertegenover zitten zelfs twee geldautomaten. Toch wel raar dat je hier iedere keer dat je geld pint, tranactiekosten moet betalen. Zou dat alleen voor buitenlanders gelden? Geen idee, maar we nemen het maar voor lief want zo af en toe heb je toch contant geld nodig en anders ben je wel heel snel door de grens van je creditcard heen. Hadden we achteraf gezien misschien toch moeten verhogen.

Terug bij het hotel de zwemkleding aan en op naar het zwembad. Er zijn hier twee mooie zwembaden, allebei met een waterval.
Een ervan is een adultpool, voor 18+. Waarschijnlijk krijgt een aantal lezers nu visioenen over wat er in zo'n bad gebeurt maar daar klopt dan niks van. Het betekent gewoon dat je er lekker kan liggen en zwemmen zonder het gejengel van allerlei kinderen om je heen. Met Noa erbij zou ik graag naar het andere bad zijn gegaan maar nu was het wel erg lekker en rustig. Handdoeken gepakt en ligbedden te over. Heerlijk gelezen en wat gezwommen en vooral een beetje uit de zon blijven. Dat was ons devies vandaag nu we toch niet de zee opgingen. We leken wel een paar indianen aan het begin van de week. Door de lagere temperaturen hadden we dat niet zo in de gaten maar de zon heeft hier in dit jaargetijde al een enorme kracht. En dus zijn we in Orlando, St. Augustine en Cocoa Beach al aardig rood geworden, vooral in ons gezicht en op onze armen.

Tussen de middag een lekker broodje gegeten dat we bij de Starbucks vanmorgen al hadden gekocht. Hoewel de zon af en toe weg was, bleef de temperatuur toch uiterst aangenaam. Daarom in de middag de andere kant van het hotel maar weer opgezocht: het strand dus.

Al met al dus een lekkere rustige dag. Diner vanavond in het restaurant van het hotel, op de derde verdieping, buiten met uitzicht op zee. De zonsondergang was niet spectaculair omdat er nogal wat bewolking hing. Hopelijk wordt dat morgen in Key West een onvergetelijke zonsondergang wanr dat schijnt daar echt geweldig te zijn. Nu maar hopen dat het weer meewerkt.

Dit wordt onze laatste nacht in Key Largo. Morgen dus zo'n 90 mijl verder afzakken naar het zuiden tot we echt niet verder meer kunnen: Key West. We zijn benieuwd of de meteorologen hier er net zoveel verstand van hebben als die in Nederland...

O ja, inmiddels staan de filmpjes van de airboat tocht in de Everglades en het hotel hier zowel op Facebook als op YouTube.

• 05 April 2013 - 12:13

Jos En Fred:

Wat heeft Marja mooie schoenen en jij lelijke tenen op dat filmpje en wat een slap excuus is dat van dat bootje Marja de schuld geven. de groetjes

• 05 April 2013 - 20:36

Oma En Opa:

Het slechte weer is vast om te wennen met wat jullie hier te wachten staat. Geniet nog even van alles en tot zoiets.