Zo heerlijk rustig - Reisverslag uit Captiva, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu Zo heerlijk rustig - Reisverslag uit Captiva, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu

Zo heerlijk rustig

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

02 April 2013 | Verenigde Staten, Captiva

Eerst even terugkomen op het filmpje dat ik gisteren op Facebook heb gezet. We zagen dat daar al door een aantal lezers van onze verslagen naar gekeken is. Maar we weten inmiddels ook dat het op de iPad niet zo werkt als dat ik dacht. Tenminste niet als je geen Facebook hebt zoals opa en oma.
Daarom heb ik het filmpje ook op Youtube gezet.
Voor, in ieder geval, opa en oma de volgende gebruiksaanwijzing:
tik op internet in: www.youtube.com.
Je krijgt dan een beeld met rechts bovenin een vergrootglas. Als je daarop klikt, tik je in: marjaenfred en klikt vervolgens weer op dat vergrootglas.
Als het goed is (ik heb het geprobeerd en bij mij ging het goed), zie je nu in ieder geval een plaatje met daarbij Manatees. Klik op dat plaatje en als het filmpje is geladen (even geduld a.u.b.), begint hij vanzelf af te spelen.

En dan de dag van vandaag. Omdat we geen reisdag hadden, hoefden we ook niet op tijd op dus dat werd een beetje uitslapen. Toen ik om 9 uur de gordijnen opendeed, moest ik eerst even goed kijken. Voor het eerst deze reis niet wakker worden met de zon. Het was een kleine wereld: mist.
Maar die trok al gauw weg en de zon liet zich weer van zijn beste kant zien.
Ontbeten op het balkon met een krantje (de New York Times lag vanmorgen voor de deur van de kamer) nadat we bij het dichtbijgelegen winkeltje ons ontbijt hadden ingeslagen: een lekker broodje en een grote beker hete koffie.
Om 11 uur zijn we naar het strand gelopen. Wat een luxe: er staat iemand je op te wachten die vraagt wat je nodig hebt. Alleen een parasol was voor ons voldoende. Badlakens van de grote stapel gepakt en twee ligstoelen uitgezocht. Voor de parasol werd een gat in het zand geboord en de familie kon gaan liggen. De man vroeg nog net niet of hij ons ook moest insmeren. Dat mochten we zelf opknappen.

Wat ons opviel hier, is dat we hier nog geen dikke Amerikaan hebben gezien. Nou is het hier natuurlijk niet al te goedkoop en ergens vermoeden we dat dat de reden is. Hier komen alleen de Amerikanen die wat meer te besteden hebben en die leven niet op junkfood. Geen idee of het klopt, maar wij vinden het wel een aannemelijke theorie.

Paar uur op het strand doorgebracht. Voor ons de blauwe zee met wat bootjes en achter ons de strandtent van de cocktails. Daarnaast een grote barbecue waar tussen de middag grote hamburgers werden gebakken. Niet aan ons besteed want er een man legde een bootje op het strand aan en verkocht daar lekkere hotdogs en blikjes fris. En heel wat goedkoper dat in de strandtent.

In de loop van de middag via een wandeling “ om de noord” terug naar de kamer. Daar kwamen we weer een dolfijn tegen. Op de kamer even contact gelegd met het thuisfront (eerst opa en oma en daarna Tim en Patricia). Hen via Facetime even laten meegenieten van het uitzicht vanaf ons balkon. Het was vandaag lekker druk met scheepvaartverkeer en ook de dolfijn was weer van de partij.

Vanavond superlekker gegeten in het restaurant aan de haven. Lekker flesje rosé erbij en de dag kan helemaal niet meer stuk.

Kort verslag dus van deze dag maar het is in alle opzichten een rustdag, dus ook de verslaggever doet rustig aan.

• 02 April 2013 - 08:33

Sylvia:

Marja en Fred

Fred natuurlijk al vast bedankt voor je mooie verhalen.
    Natuurlijk wel heel erg jaloers, als je ze lekker met mooi weer op het strand kan liggen.

Nog veel plezier.

Ps Mijn moeder geniet ook elke dag van je verhalen.

• 02 April 2013 - 08:47

Frans En Lyda:

Heerlijk om elke ochtend bij het ontbijt jullie verslag te lezen. Wij genieten helemaal met jullie mee hoor! Nog veel plezier!

• 02 April 2013 - 10:18

Janja:

Fred, je bent echt een schrijftalent. Ik geniet steeds weer van je verhalen. En het filmpje op youtube is helemaal mooi. Was het Marja die langs zwom? Ik kon dat niet zo goed zien, maar op de foto's komt zij wel goed uit. Nog heel veel plezier!!

• 02 April 2013 - 10:20

Jos En Fred:

Een stelletje Goudvinken dat zijn jullie.

• 02 April 2013 - 17:13

Oma En Opa:

Genoten van jullie filmpje. Het eerste wat we doen, is iedere morgen je verslag lezen. Wat dit betreft, mogen jullie nog wel wat langer wegblijven.

• 03 April 2013 - 01:20

Tim:

Leuke foto's totaal niet jaloers;) geniet er maar lekker van! Liefs