We kijken er naar uit!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Fred Kade - WaarBenJij.nu We kijken er naar uit!! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Fred Kade - WaarBenJij.nu

We kijken er naar uit!!

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

15 Maart 2013 | Nederland, Amersfoort

Onze trouwe volgers van twee jaar geleden hebben lang moeten wachten, maar hier zijn we dan weer.
Dit jaar maken we een reis naar Florida. Vroeger in het jaar dan vorige keer naar New York en Californië, want we vertrekken al op 25 maart. En ook wat korter, 16 dagen om precies te zijn en dus komen we op 9 april weer terug.
Ook deze reis is weer geboekt bij Jan Doets en dus al helemaal geregeld met hotels en auto en nog een paar leuke extra's, maar daarover straks meer.

Begin januari boekten we deze reis al. Een dag voor Liannes verjaardag gingen we naar Alkmaar en bedachten dat we dan ook wel even een ommetje naar Heerhugowaard konden maken om de reis ter plekke bij Jan Doets te boeken. Achteraf gezien een goede keuze. Niet alleen omdat we uitstekend geholpen werden door een enthousiaste medewerkster, Linda van Hoof, maar ook omdat er bij het boeken wat probleempjes optraden met de boekingen bij enkele hotels. Dat kon zij zo ter plekke wijzigen en als we via internet hadden geboekt, was dat allemaal wat lastiger gegaan. En omdat Linda eind vorig jaar dezelfde reis had gemaakt, profiteerden we meteen van haar ervaringen.

Zo kwamen we meteen al in de stemming en in de loop van de tijd kregen we er steeds meer zin in. Vorige week stond onze kleine buurjongen Quinn voor de deur om ons een pakje te brengen dat bij hun was afgegeven. Quinn (net 2 jaar) bracht het als "kadootje" en zei er wel bij "zwaar". Inderdaad, net zoals vorige keer een grote, zware envelop van Jan Doets met de reispapieren, een eigen boekje over Florida, veel folders en een verloopstekker (komt altijd van pas).

Op 25 maart vertrekt ons vliegtuig (van Arkefly) om 10 over 10 's ochtends naar Orlando Sanford. Daar komen we om kwart over drie aan. Sanford is niet het grote internationale vliegveld van Orlando. Op dit vliegveld landen voornamelijk de chartervluchten. Het ligt iets ten noordoosten van de stad. Ons eerst hotel ligt aan de zuidwest kant, op loopafstand van Seaworld. Daar gaan we zeker naar toe en waarschijnlijk ook naar Universal Studios. De Disneyparken laten we aan ons voorbij gaan. We blijven twee volle dagen in Orlando, dus vier overnachtingen. De vierde dag rijden we naar het noordoosten en is St. Augustine ons doel. Dat is het oudste stadje van de VS. We maken daar ook een tour in een oude trolleybus. De dag erna rijden we langs de westkust naar Cocoa Beach, vlakbij Cape Canaveral. Daar moeten we zeker een kijkje nemen, volgens Linda. Zij was er met haar vriend en die wilde er graag heen. Linda leek het niks maar ging wel mee en kwam er enthousiast weer vandaan. We zijn benieuwd.

De volgende dag rijden we via Orlando naar de westkust, naar het plaatsje Crystal River. Het hotel daar ligt in een natuurgebied. Er zwemmen veel maantjes, zeekoeien. En daar gaan we de volgende dag vroeg mee zwemmen! Dat moet een onvergetelijke ervaring worden, lijkt ons. Die dag rijden we verder naar Fort Meyers. Bij het boeken bleken alle hotels daar vol, in ieder geval niet beschikbaar. Nu ligt ons hotel op Captiva Island, een schiereiland in de Golf van Mexico. Volgens Linda een geweldig hotel aan een prachtig strand en we blijven daar ook nog eens vier nachten! Dat wordt vast en zeker genieten (en bruin worden, als we dat al niet zijn, want behalve in Orlando liggen alle hotels zo ongeveer aan het strand of er een straat van af). Van Captiva Island steken we weer over naar de oostkust en proberen tijdens die rit nog een goede indruk op te doen van de Everglades. Onze bestemming is dan Key Largo. Daar blijven we een volle dag en dan naar het uiterste zuidelijke puntje van de VS, Key West. Hopelijk kunnen we daar van een geweldige zonsondergang genieten. Na een overnachting terug en dan naar Miami. Ook daar blijven we een volle dag en dan vliegen we vanuit Miami op maandagavond 8 april rechtstreeks weer terug. Vertrek is om kwart voor 10 's avonds dus hebben we nog een hele dag. Dat betekent dat we dinsdags om half 2 's middags weer op Schiphol landen. En dan de rest van de week nog vrij hebben, dus op ons gemak bijkomen van vast weer een geweldige reis.

Enige minpuntje is dat het honkbalseizoen pas tegen het eind van onze vakantie begint en de Miami Marlins hun eerste thuiswedstrijd spelen op de avond dat wij vertrekken. Misschien kunnen we in Orlando nog een wedstrijdje meepikken van de Atlanta Braves of Houston Astro's, die daar hun springtraining afweken. Maar dat zien we daar wel weer; misschien hebben we er geeneens tijd voor.

• 24 Maart 2013 - 15:11

Sylvia En Jopie:

Mijn moeder net ook even toegevoegd aan de mailinglijst, kan ze jullie ook volgen.

Nog een nachtje.

Sylvia