Reizen en rusten - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu Reizen en rusten - Reisverslag uit Crystal River, Verenigde Staten van Fred Kade - WaarBenJij.nu

Reizen en rusten

Door: Fred

Blijf op de hoogte en volg Fred

31 Maart 2013 | Verenigde Staten, Crystal River

Vandaag was weer een dag van reizen. Van de oostkust naar de westkust van Florida, een rit van zo'n 2½ uur. Uiteraard weer over prima wegen, want dat is hier prima voor elkaar. Zowel de Interstates als de provinciale wegen hier zijn prima onderhouden. Maar misschien komt dat ook wel omdat ze nooit opvriezen.

Uitchecken hoefden we pas om 12 uur maar zo laat hebben we het niet gemaakt. Om half negen aan het ontbijt in het hotel: roerei, toast, voor Marja ham erbij en voor mij bacon, koffie en jus.
De gebakken aardappels die erbij hoorden hebben we maar gelijk afbesteld. Dat is een gewoonte waar we maar niet aan kunnen en ook niet aan willen wennen.

Omdat ik moest tanken, heb ik in de parkeergarage eerst maar eens gekeken hoe de tankdop open moest. Leek me handiger dan dat bij een benzinepomp nog uit te moeten zoeken.

Bij de benzinepomp zelf moest ik eerst vertellen voor hoeveel ik wilde tanken. Geen idee, de tank zat nog voor een kwart vol en ik wist echt niet hoeveel er in zou gaan en hoeveel gallons dat ik dan nodig had. De gok van 25 $ bleek een halve tank op te leveren. Dat weten we dan ook weer.

Ook even langs Hertz, het verhuurbedrijf gereden om te vragen hoe het nou precies zit met de betalingen van de tol. Vandaag passeren we, volgens de kaart, nogal wat tolpoortjes en de dame op het vliegveld had het over een pas waarmee je niet hoeft te stoppen. Die blijkt bij de prijs in te zitten, dus dat scheelt in ieder geval tijd. Kost wel wat aan administratiekosten maar het gemak wil ook wat. We zijn per slot van rekening met vakantie.

Lekker op ons gemak naar Crystal Rivers gereden. Het was prachtig weer en de temperatuurmeter in de auto liep op naar 74 graden Fahrenheit, dat is zo'n 23 graden Celsius.
Na een prachtige rit arriveerden we om 1 uur bij het hotel. Misschien weer te vroeg om al naar de kamer te mogen maar dat viel mee. We zitten in een prachtig hotel. Stijlvol hoofdgebouw met zijvleugeld. En op de eerste, gelijk bovenste, verdieping van een van die vleugels zitten wij. Kamer is weer erg groot en van alle gemakken voorzien. De twee bedden zijn ook weer van het formaat tweepersoons en staan nog wat verder uit elkaar. Hier staat er gewoon een buro tussen.

Even gevraagd hoe laat we moeten uitchecken morgen omdat we ook met de zeekoeien moeten zwemmen. Omdat we al een reservering hebben (het wordt zeker erg druk) mogen we om 12 uur uitchecken. Kunnen we mooi nog even douchen.

Op de kamer wat gedronken en opa en oma even laten kennismaken met Facetime. Dat bleek een hele verrassing en gelijk maar afgesproken dat we dat van de week nog een keer zullen doen.
Ook even gefacetimed met Patricia en Noa op de achtergrond.
Zo zijn we weer helemaal op de hoogte van het reilen en zeilen van de familie.

Daarna omgekleed en op naar het zwembad. Een mooi zwembad met lekkere ligstoelen en aan de andere kant van het terras een groot grasveld met aan het eind een prieeltje. Daar werden op een gegeven moment stoelen neergezet en versiering aangebracht. Ja hoor, wat we al zo vaak op tv en in films hebben gezien, gebeurde. Een echte Amerikaanse bruiloft. Nadat de gasten waren gearriveerd en de bruidsmeisjes klaarstonden, liepen de getuigen naar voren, gevolgd door de bruidegom. Die haalde nog net op tijd zijn handen uit zijn zakken. En daar kwam de bruid, vergezeld door pappie.
De ceremonie duurde niet zo lang en iedereen zat aan het zwembad te wachten tot het bruidspaar terugkwam. Dat duurde wel even want de fotograaf zag zijn kans schoon met alleen het bruidspaar en ging helemaal los. We kunnen ons niet voorstellen dat het stel dat op het laatst nog leuk vond. De familie zat waarschijnlijk al lang en breed aan de drank en als ze een beetje doorschonken waren de eersten misschien al laveloos, zo lang duurde het.
Toen ze uiteindelijk toch terugkwamen, vonden wij het tijd om maar eens naar de kamer te gaan. En jawel, we struikelden bijna over de fotograaf die in de struiken lag om die twee weer vanuit een ander standpunt zoenend op de gevoelige plaat vast te leggen. Tip voor onze kinderen (als die gaan trouwen en een fotograaf zoeken): niet deze alsjeblieft.

Vanavond erg lekker gegeten in het restaurant van het hotel. De zalm en de Filet Mignon smaakten prima, helemaal vergezeld door een lekker glas wijn. Dit is echt vakantie!

Straks op tijd naar bed want morgenvroeg wachten de zeekoeien op ons bezoek!
En we willen ze niet laten wachten.

• 31 Maart 2013 - 11:18

Mama En Pappa:

Wat een verrassing was dat gisteren. We haalden nooit gedacht, dat ons dit zou overkomen en dadelijk gaan we het nog gewoon vinden ook. Jullie zijn nog niet veel veranderd. Een beetje dikker misschien? Goede reis verder en geniet ervan!