Canada, here we come! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Fred Kade - WaarBenJij.nu Canada, here we come! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Fred Kade - WaarBenJij.nu

Canada, here we come!

Blijf op de hoogte en volg Fred

25 Mei 2016 | Nederland, Amersfoort

Ja, trouwe volgers, we gaan weer!

Na ons avontuur vorig jaar dat zo onverwacht en verdrietig op London Heathrow eindigde, gaan we het dit jaar overdoen.

Over een week, op 1 juni, vliegen we met onze nationale trots, de KLM dus, dit jaar rechtstreeks naar Calgary. En dat ook nog op een christelijk tijdstip, 10 over half 1 ’s middags.

Dat betekent nog twee dagen werken en dan begint voor mij de vakantie, dus uitgebreid tijd nog om de laatste dingetjes te kopen en te regelen. Zo weten we op dit moment nog niet hoe we naar Schiphol gaan maar morgenavond komen Tim, Patricia en Noa patatjes bij ons eten dus dan vragen we het Tim wel en dat kan hij dan natuurlijk niet weigeren. Hopen we.
En anders gaat er vast wel een trein.

Ondanks, of juist dankzij, het tijdverschil komen we om 10 over half 2 in Calgary aan. Gek idee, uurtje vliegen. Alleen is het hier dan 8 uur later.

Eigenlijk maken we dezelfde reis als die we vorig jaar geboekt hadden, met een paar kleine veranderingen (paa andere hotel) en wat meer excursies. Dus ook de tweedaagse treinreis van Jasper naar Vancouver staat weer op het programma. Daar hebben we inmiddels aardig wat over gelezen. Het moet echt geweldig zijn in zo’n panoramarijtuig.

Die treinreis maken we op 9 en 10 juni. Dan een dagje Vancouver en vervolgens met een andere auto langs de kust omhoog en oversteken naar Vancouver Island.

Vanuit Victoria op Vancouver Island steken we op 19 juni weer over naar Vancouver zelf en dan vertrekken we de volgende dag om kwart voor 4 ’s middags weer met de KLM rechtstreeks naar huis. Dat betekent dus een nachtje in het vliegtuig en we landen om 10 over 10 ’s ochtends op de langste dag van het jaar op Schiphol.

En dan maar hopen dat de jetlag niet te hard toeslaat en we ook nog van die langste dag kunnen genieten.

We kunnen alles weer op ons gemak doen; de afstanden zijn niet groot tussen de hotels en in de meeste verblijven we ook meer dan een nacht, dus dat wordt relaxen.
Hoewel, relaxen… de wandelschoenen moeten mee.

Natuurlijk mogen jullie van ons weer de dagelijkse verslagen verwachten. Als internet tenminste mee wil werken maar we kunnen ons niet voorstellen dat er nog hotels zijn zonder wifi, al dan niet gratis.

Voor de vliegtuigspotters onder jullie: vlucht KL677 brengt ons dus op 1 juni naar Calgary en we komen op 20 juni (landen 21 juni) met KL682 vanuit Vancouver weer terug. Op nl.flightaware.com zij de vluchten te volgen.

Wij hebben er enorm veel zin in en hopen jullie onze reis te laten meebeleven.

• 25 Mei 2016 - 22:14

Sylvia:

Marja en Fred heel veel plezier en natuurlijk kijken we weer uit naar je mooie verhalen.

• 25 Mei 2016 - 23:59

Marianne:

Mar en Fred, geniet lekker van weer ern hele mooie trip! Wij genieten wel weer van de verslagen

• 25 Mei 2016 - 23:59

Marianne:

• 26 Mei 2016 - 22:15

Els:

Ik kijk uit naar jullie verhalen. Hele fijne tijd en goede reis!!